2013年9月9日月曜日

室内楽コンサート出演者へのブレインジムによるメンタルトレーニング

今夜は小さなピアニストのために教育キネシオロジーをステージの横で提供させていただきました。

先月、コンサートリハーサルにご一緒させていただいて出演者の子どもさん達のプロファイルを作成し、PACE(Edu-kのエクササイズ)と個別の改善プログラムを提案させていただきました。

親御さんは、子どもさんの5分間のピアノ演奏から得たプロファイルによって私が語ることに驚いていらっしゃいました。
...
子どもさんのピアノ演奏の中には、普段の”姿勢”、”しぐさ”、”学校での優秀さと困難さ”が含まれているのです。

I have provided in the side of the stage Edu-k for small pianists tonight .

I created a profile of how the concert rehearsal of their last month .

And I have proposed improvement program and a separate ( exercise of Edu-k) PACE.

Their parents were surprised that I have discovered that watching the piano playing of children .

Some of the piano playing five minutes of children , " and difficulty of excellence at school " , " gesture " , " attitude " of everyday children is because are included .

一か月ぶりの再会。

子どもさん達が、ステージ横で私を見つけてPACEをして見せてくれた時には
私は言葉にならないくらい嬉しかったです。
体調不良もあったのですが、本番に間に合ってよかった...と涙が出そうになりました。


ステージ横で、出演を待つ時に”僕、緊張してきた”、”ドキドキする、”息が苦しい”と言い始め、
その都度BrainGYmや In-Depthのmenuを使って彼らをサポートしました。

自分の状態を訴えて、「やり方を教えて」隣の子がする新しい方法を観れば
「え、それもやってみる」とコンディションを整える意識を持つだけでも
大きな飛躍です。


親しくさせて頂いているピアノの先生とお母さまが”この子は今日はいつもと違う”と話されていたのでそちらを見ると、子どもさんは同側のクロールで歩いていました。

クロスクロールをするとリハーサルの時見せてくださっていたバランスが
別人のように。

何度PACEしても同側クロールが混じるので、彼の筋肉を調べると右側の大腿部の裏側の筋肉が過緊張でした。

足の動きの再教育をすると、彼はクロスクロールとともにリラックスを取り戻しました。
演奏は素晴らしく完璧で聞き惚れてしまいました。



他には、まったくサポートを必要としない子どもさんもいます。



瞳、まばたき、呼吸、表情、姿勢、足の地面へのつけ方、etc.

私が観察する点は様々ありますが、あるお子さんの演奏の順番を待っている時のエネルギーに注目していました。


彼女にはサポートが必要ないことを何度もアイコンタクトする中で感じました。
今でも、その理由を理論的に話せと言われても困ってしまいますが...


演奏後、楽譜めくりをされていた彼女のピアノの先生に”彼女は本番の演奏に強いですね”と声をおかけすると、
先生は”あの子はリハーサルで一度もあの曲を仕上げていなかったんですけれど今日初めて成功しました。”
と教えて下さいました。


今日の室内楽コンサートでも

小さなそして偉大な16名のアーティストに多くのことを学ばせてもらいました。

このようなチャンスを与えてくれた音楽振興会関係者の皆様、そしてすべての方々に心から感謝しております。
ありがとうございました。



I was reunited with them a month ago.

Because it showed me to the PACE they find me in the side of the stage
I was glad enough not to words .


Children were started to say to me appeared before him "I 've been nervous " " pounding , " breath and " painful .

I support them with a menu of In-Depth and BrainGym.


Mother and piano teacher was talking to as " unusual today this child " .
The child was walking in the crawl of the same side .

The child had become difficult to cross croll.

He was on the same side crawl how many times you PACE. Muscle on the back of the thigh on the right side was over- nervous when I examine his muscles .

When the re-education of movement of his feet with him , I have regained relax with a black scroll of him.
His playing of the session immediately following was wonderfully perfect .



On the other , some children that requires no support at all .



And how to put to ground their pupils , blinking , breathing , facial expression , posture , foot , etc.

Various issues should I observe , but had focused on the energy of a girl .


I felt in that eye contact many times and girl that you do not need support to girl

After playing the girl , to my piano teacher , "she did not play perfectly that song perfectly even once until now . Yet she . You have succeeded for the first time today."

I answer to the piano teacher " I think she is strong in performance of production ," the teacher agreed with me .


0 件のコメント:

コメントを投稿